Gyorsaságpróba: Samsung i8910 HD vs. Nokia N97
Egy elég érdekes videót találtam. A képkockákon a két S60v5-ös zászlóhajót láthatjuk, ahogy a Speedy Go! benchmark program fut rajtuk. Lássuk a két mobiltelefon milyen gyorsasággal futtatja le a teszteket!

A képen látható különbség és valószínűleg az is, hogy a Samsungban egy generációval újabb processzor (OMAP3430 600MHz) dolgozik, mint az N97-ben (ARM11 434MHz) közrejátszik abban, amit a következő videón látni fogunk.
A PowerVR SGX GPU grafikai gyorsítóval rendelkező Samsung i8910 HD mellett a Nokia N97 nem teljesíti fényesen a tesztet… :loser:







2009. jún. 18. 13:22
Azért az is érdekes lenne, hogy ehhez milyen készenlét/beszéd idők tartoznak.
2009. jún. 18. 14:14
én is lefutattam ugyanezt a tesztet e51emen párhuzamosan a videóval :-D , tudom hogy nem lehet összehasonlítani a másik 2 telefonnal de azért éppen hogy lemaradt a samsung mögött időben :-) . speedy speed:457 phone speed:394
2009. jún. 18. 15:16
lefuttattam én is az N82ön és nekem ez lett az eredmény:
Speedy speed: 455
Phone speed: 450
ez türhető eredmény nem ?
2009. jún. 18. 17:49
Nem. :)
2009. jún. 18. 18:58
Elég élethűen mutatta a teszt, hogy a Nokia semmit sem fejleszt! Csak ül a babérjain, és nem csinál semmit! Én meggyújtanám alatta, azt a babért!!! :devil: :devil: :devil:
2009. jún. 18. 19:17
hmm azért érdekes, hogy az 5800-al 300 lett az érték, ami jobb mint az N97, pedig abban nagyobb proci van.
2009. jún. 18. 19:22
gyári témával jött ki ez az eredmény persze. saját témát használva 256 jött ki.
2009. jún. 18. 19:25
én is lefutattam egyszerre a videóval az 5800-ám és Speedy speed 331 Phone speed 299 lett:D egész jó vagyis N97nél jobb
2009. jún. 18. 19:26
és azt is érdemes megfigyelni, hogy a Samsungon be volt kapcsolva a témahatások, ami tovább lassította, s ennek ellenére verte így el a Nokiát..
u.i: próbáltam szerkeszteni a hozzászólásaim, sikertelenül. ezért lett 3 különálló..
2009. jún. 18. 23:56
Nekem ha a forgatás be van kapcsolva N79-en, akkor a Phone Speed:227 a Speedy Speed:338 szerintem ez sem olyan rossz.
2009. jún. 19. 08:17
Nekem az E71-en 499 és 447 jött ki. Odavert a Samsungnak is. Jó tudom…
2009. jún. 19. 08:22
Hát nagyon szutyok lett ez az N97.
E71 így szerepelt: Phone speed: 437; Speedy Speed: 485
2009. jún. 19. 09:38
Csak kíváncsi voltam,és felraktam a benchmark progit a telefonomra (N95 8GB). Az eredmény : Phone speed: 351, Speedy speed: 356 !! Ha jól néztem a videót, akkor még ez is piszkosul elveri az N97-et!!! Ezt nevezi a Nokia fejlesztésnek? Nevetségesek, de tényleg!!
2009. jún. 19. 10:22
gusty! Most olvastam a Mobilarénán (remélem nem baj hogy leírtam az oldal nevét) : “valószínűleg az AMOLED kijelző alacsony fogyasztásának is köszönhetően az i8910 HD vidáman elkocog egy töltéssel három napig, pedig volt itt mozizás, folyamatosan bekapcsolt Bluetooth, GPS, internet… és mégis.” Na, ez ÜTŐS!!!!!!!!!!! Csak az ára ne lenne olyan sok (kb. 180E).
2009. jún. 19. 10:37
sziasztok !
Nekem N79 -n Phone speed : 363 Speedy speed : 453 lett . Ez elfogadható ????
Attila
2009. jún. 19. 10:58
Én is meg néztem E51-en 220.34.37 szoftverrel! A teszt Phone speed: 465 Speedy speed: 470
2009. jún. 19. 11:17
Elnézést, tévedtem. Már lehet kapni a 8GB-os változatot 147E-ért. A benchmark-kal kapcsolatban, meg annyit, hogy azóta is futtattam már vagy 4x, és meglepő módon, a közelébe sem ér, az első tesztnek!!!!
2009. jún. 19. 11:19
Ja,és olvastam már Samukról, amik az év vége felé jönnek(nem írtam el,több is lesz :laugh: ) 800MHz-s procival !!! A HD 600MHz-s
2009. jún. 19. 13:31
Csak azt nem értem ha ilyen jó a Samu miért koppincsolják le szinte az összes Nokiát?!! :X-P: :-D
Egyébként érdekes a teszt én is kiprobáltam a saját telómon! És véleményem szerint kis procival is lehet zökkenőmentes működést produkálni!! :-D Ha gyorsaság kell akkor kijön a samsung árából egy PC Quad Core procival és 22″-os vagy nagyobb monitorral ami tényleg HD :-D
2009. jún. 19. 13:49
Azt is nézzétek azért meg, hogy az acceleration a samsungon be van kapcsolva a nokián pedig nincs, ami nem elég hogy jobb hardverrel rendelkezik a samu még rásegítenek ezzel is a fölényére… még fordítva érthető lett volna de így… kicsit gusztustalan :-P
2009. jún. 19. 15:11
Na gratulálok a teszt készítőjének, remek táptalajt ad a sok hülye vérpistikének a flame-eléseknek, mert más gyakorlati haszna ennek a tesztproginak nincs.
Remélem hogy az i-re a pontot még azzal tették fel, hogy a tesztben szereplő N97 -en még a prototípusok szoftvere fut, és nem a kereskedelmi forgalomba kerülő.
Mindettől függetlenül esküszöm a jövőben saját magam fogok mobilt tervezni és építeni, lesz benne 1.3GHz-es proci meg 512MB RAM, tolok rá valami szamurálykarddal faragott kocka búrát meg lökök rá egy átlagos kijelzőt, a piacra dobom, és rengeteg ember meg is fogja venni, csak azért, mert rá lesz írva, hogy ’1.3GHz CPU + 512MB RAM’ igaz, hogy mellékesen semmit se fog tudni (se GPS, se WLAN, had ne soroljam), de a sok vérpistikének egész biztosan tetszeni fog és menőznek majd vele, hogy emulátorral már tudnak rajta futtatni XP-t…
2009. jún. 19. 15:40
Ha csak erre vagy képes:: “sok hülye vérpistikekének”, akkor inkább tartsd meg magadnak, a véleményed! Ha nem vetted volna észre, az eddigi hsz-ben, mindenki tudott viselkedni, kivéve téged! Amit meg feszegetsz, mint prototípus szoftver, hát nem hiszem, hogy azzal csinálták volna,mivel már lehet kapni az N97-et. És nem hinném, hogy egy béta szofttal küldte volna a Nokia, a boltokba! És ha veszed a fáradságot,és megnézed a specifikációit a két telefonnak, világossá válik számodra is, hogy melyik cég fejlesztett(Samu), és melyik próbál megélni csak a nevéből(Nokia). Ráadásul a gyengébb telefon a drágább(180E-körüli összegért árulják), ami aztán tényleg nevetséges, egyszersmind pofátlanság is!!
2009. jún. 19. 16:15
Jajj de sajnálom hogy megsértettem egy vérpistikét, tudod a “fejlesztés” nem abban merül ki, hogy egy mobilba belerakják a piacon éppen jelen lévő legerősebb CPU-t. Mind szoftveres és mind hardveres téren történt jelentős előrelépés az utódokhoz (N85/N95) képest, és egy telefont az alapján kell megítélni, hogy a való életben hogyan tudod használni. Röpke példaként a való életben semmire se mész akármilyen AM-OLED kijelzővel, ha már egy kicsi napfénytől (értsd már felhős időben is) közel olvashatatlan lesz a kijelző, ami külön szívás, ha az olvashatatlan kijelző egyúttal a beviteli eszköz is, akkor sokra mész a féltéglával a kezedben.
Hasonló röpke példák összességéből kell megítélni egy telefont, és nem egy ilyen hülye ostoba teszt alapján.
2009. jún. 19. 16:44
Inkább elődökhöz képest, de még az sem! Nem hinném, hogy az N95 utódja lenne ez a telefon, de ha mégis, akkor tényleg elb*szták a dolgot, mert még az is sokkal gyorsabb, minden téren! A kijelzőről annyit, ha elolvasol egy tesztet róla, akkor kiderül, hogy napfényben is jól látható rajta minden(ellentétben a Nokiával). “olvashatatlan kijelző egyúttal a beviteli eszköz is” Akkor számodra, az 5800 is egy kalap sz*r! Nem? Az alapján amit írsz, nem nagyon vagy járatos az elektronikában, és így kár hőzöngeni, meg sértegetni másokat. Inkább, tanulj egy kicsit még, aztán véleményezz,de akkor se sértegess, senkit sem! Samsung i8910 HD vs. Nokia N97 példák,és tesztek összességéből ítéltem meg a telefonokat (és nem csak itt olvastam róluk,tudod, a kereső a böngészőben, csodákra képes), ami rólad nem mondható el! Nyíljon már ki a szemed, Nokia Fan!!!!!!! Sz*rt sem csinál a Finn óriás csak vegetál!! Azt hittem -én balga-, hogy azok után amit írtam, észreveszed magad! De úgy látszik, te nem veszed a lapot! Sajnállak!!!!!!!
2009. jún. 19. 16:52
szasza87! Nem jön ki.Csak a proci legalább egy 60-as, másik 60E a monitor, az már 120E.A Samsung meg 149E. És akkor még nincs hozzá alaplapod,GPU-d,tápegységed,…..stb.Mindezeket nem hozod ki 30E-ből. És a hasonló tudású laptopok is sokkal drágábbak!! Ja,és azokkal még nem is tudsz telefonálni!
2009. jún. 19. 17:02
Felesleges “háborúzni” ezen a Samsung vs. Nokia ügyön ez izlés kérédése úgyis! Én személy szerint Nokiás vagyok és eddig minden telóval tökéletesen elégedett voltam!:D Sztem minden benne van ami kell! Azt viszont hülyeségnem tartom h a Nokia “nem csinál semmit”. A Nokia az telefonokat gyárt a samsung pedig már ha a teljesítményt-t nézzük PDA-kat! Sztem ekkora “hardware” felesleges mert akkor az már akkor nem mobiltelefon! :-)
2009. jún. 19. 17:05
* és attól hogy egy telefonban nincs 1Ghz-s proci, 512MB RAM meg stb… még lehet ugyanolyan jó!:)
(sorry ez lemaradt az előbb)
2009. jún. 19. 17:07
Hammerjoe: igaz nem jön ki! elszámoltam :-D
2009. jún. 19. 17:50
Érdekes joe úgy beszélsz rólam, mintha ismernél… csak úgy mellékesen elektronikai végzettségem, van, és az elektronikán belül is műszaki informatika. A kijelző olvashatósága csak egy mellékes példa volt, valaki pont azért adta el az AMOLED-el szerelt telefonját, mert egyszerűen képtelen volt megerőltetés nélkül elolvasni a rajta megjelenő információkat. Legvégül pedig anti-nokia párti vagyok/voltam, és bár jelenleg nokia telefonom van, ennek részleteibe nem mennék bele.
Ha te ‘sértőnek’ találtad amit írtam akkor ennyi erővel én is sértőnek találhattam volna amit te írtál: “Ezt nevezi a Nokia fejlesztésnek? Nevetségesek, de tényleg!!” és én is nekiállhatnék ugyanazt irogatni amit te, hogy ‘nyisd már ki a szemed a nokia fejleszt, előrelép csak te vagy olyan vak hogy nem veszed észre’ stb, stb. csak én nem megyek bele az ilyenekbe, nem szeretek offolni.
Visszakanyarodva még mindig az a meglátásom, hogy ez a videó avagy teszt csak arra jó, hogy a hülye vérpistikék flameljenek össze-vissza (annak ellenére, hogy itt senki se teszi, vagy veszi komolyan, csak hát ugye egyesek magukra vesznek ilyenket is), kötve hinném, hogy lenne olyan user a világon, aki a menüben gyakorlatilag késleltetés nélkül lépeget, és értelmetlenül össze-vissza nyitogatná meg az általános programokat. Ha én a gyakorlatban megnyitok például egy órát a menüből, már fejből tudom, hogy az hol található, mit kell nyomnom, hogy eljussak oda, és ezzel a hülye programmal ellentétben sosem várom meg a GUI kirajzolódását, csak ütöm a gombokat és sokszor a főmenü kirajzolása (avagy megvárása) nélkül lépek bele az almappákba, vagy indítom el az alkalmazást. Míg ahogy látom, ez a program mindenáron megvárja a GUI kirajzolását, amit a hétköznapi rutinos ember úgyse vár meg, hanem továbblép. És ebből akartam arra következtetni, hogy ez a program, és az általa kiadott ‘pontok’ közel se tükrözik a valódi használatot, és alig van köze a valósághoz. Ennek ellenére mégis jópáran ezen hülye program által kinyögött szám alapján álltak neki hasonlítgatni a telefonjukat a tesztben szereplő telefonokkal, és annak ellenére hogy nem álltak neki párhuzamot vonni a telefonok között (mert ahogy láttam azért sokan felfogták hogy ez nem ad valós alapot a dolgoknak, ez persze személyes meglátás), mégis egyesek (lásd a videót készítő alanyt) mégis ezt vette alapul, és nekiállt összehasonlítgatni eltérő telefonokat, és emiatt sokan mégis ‘hisznek’ ennek a ‘tesztnek’, és nem veszik figyelembe a közel zéró valóságalapját.
2009. jún. 19. 18:45
1.) A nokia elvan, ígyis úgyis venni fogják az N97-et.
2.) Nem értem miért ezt a két telefont hasonlítják össze mikor teljesen más hardverileg a két teló. Én se hasonlítom össze az N82-met egy 3210-el.
3.) A Samsung is csinálja a parasztvakításokat. Így HD úgy HD. Csak elfelejti megemlíteni, hogy HD felbontás és NEM HD MINŐSÉG.
2009. jún. 19. 21:25
neccnek kell igazat adnom. A teszthez:miért nem az 5630 v melyikhez mérik,annak van 600-as procija
2009. jún. 20. 07:39
Csak 1 “kis” megjegyzés. Akik azt mondják, hogy a nokia nem fejleszt, az mivel magyarázza az S60V5-öt? Mert ugyebár a Samsung erre a telóra megvette a nokiától ahelyett,hogy újat fejlesztett vna….
2009. jún. 20. 09:32
Necc! Azért megnézném hogy boldogulsz egy Karnaugh táblával! Én nem írtam senkiről ilyet: “sok hülye vérpistikének”. Én nem jellemeztelek, pedig tudnálak,így látatlanban is, az írásod alapján. De, nem teszem.A tesztről annyit,ha olvastad a hsz-met, akkor azt is olvastad, hogy szerintem, nem megbízható. Ahány indítás, annyi érték.Kezdem unni, ezt az adok-kapok dolgot, így be is fejezem! Teljesen értelmetlen, arctalanul vitatkozni, úgysem tudjuk meggyőzni a másikat az igazunkról. A két telefont meg azért hasonlították össze, mert mindkét gyártónak, jelenleg, ez a csúcskészüléke!! Nem mellékesen, az áruk is az eget veri ezáltal! De hardverileg, nagyon el van maradva a Nokia, a Samsungtól! Szerintetek egy “csúcs” készüléknek akkora hardvert kell építeni, ami éppen csak elbírja? Mert szerintem, nem ennek kellene, a fő célnak lennie! Ezen is el lehetne gondolkozni ám! És kíváncsi leszek a simbyanra, akkor amikor igazán kiforrott lesz az android! Szerintem megy a süllyesztőbe!!!
2009. jún. 22. 10:37
Bocs hogy ide írok de ezt a teszt programot honnan tudod beszerezni ? :)
2009. jún. 22. 10:45
http://www.nokiaprogramok.hu
2009. jún. 22. 22:08
Ha nem is a legcizelláltabb stílusban, de Necc-nek nagyjából igaza van. Ezek a tesztek nem sok ponton kapcsolódnak a mindennapi élethez, leginkább a vitára jók csak.
Más.
A Symbian-t nem kell annyira félteni. Ott már akkor mobil op-rendszert fejlesztettek, amikor a Nokia még a 2110-essel villantott, csak az itt lévők legtöbbje még a csattogós lepkéjüket tolták az ovi felé :)
Aki megmondja, mi volt a Symbian elődje, jutalmat kap :)
vm
2009. jún. 23. 08:07
Psion? :nerd: :nerd:
2009. jún. 23. 15:05
EPOC32??? :D
2009. jún. 23. 15:23
Uhh, igazad van Stunts. Azt hiszem ezt a nagy díjat te fogod elvinni ;) !
2009. jún. 24. 21:57
:yes: epoc32, illetve a Series5 előtt szimpla epoc. Már akkor hátbavágta a Win CE-t használhatóságban (kb 0 mp boot…), csak a spártai küllemen (4 szürkeszint…) nem akartak valamiért változtatni sokáig. Ha aztán a Netbook-ot nem 400 körül akarták volna eladni, övék lenne most a világ, de elhülyéskedték.
2009. jún. 29. 14:57
azért hasonlítják ezeket véleményem szerint, mivel ezek a zászlóshajók… És a nokia az N97 szintjén van jelenleg, a samsung meg ott, ahol… már jóval jobb cuccokat csinált. Az N95 8GB és az N82 még mindig a 2 legjobb Nokia kb :D a 2 érintős gány sztem egy gyenge próbálkozás…
2009. júl. 07. 13:48
udv!
a samsungnak nincs kezzel foghato billentyuzete, es ezt elfelejti mindenki megemliteni. hiaba a gyorsabb proci ha hasznalat kozben eszrevehetetlen (szemben a billentyuzet hianyaval!)
az meg hogy nem tortent kezzelfoghato fejlodes…? csak rakd egymas melle az n95-t es az n97-t, majd a kulso jegyek megvizslatasa utan kapcsold be mind a ket keszuleket. meghogy nincs fejlodes…?
2009. júl. 21. 19:28
Necc 1 köcsög már elnézést:) A nokiaprogramokról és bannolták mert nem tud viselkedni és csak a maga igazát állítja… én nem pártolok 1ik mobil mellé se de sokan írták hogy van aki fejleszt… sztem ez így lesz most már amíg át nem veszik a hatalmat a piacon és le nem döbbennek hogy basszus:)
2010. feb. 28. 11:24
n97 lett 288
n95 lett 496 nagyon gyalázatos:) valszeg megtartom a 95öst és nem adom el:)
2010. feb. 28. 11:47
gyári témával az n97 a teszt 296 lett:)